大学院で国際保健について研究しています。

mi go long embassy long Japan

日本大使館、ministry of health(日本の厚生労働省にあたる省)に挨拶に行きました。大使館では大使とお会いして表敬訪問をしてきました。Ministry of healthでは次官とお会いしてきました。どこへ行っても歓迎ムードいっぱいで迎えてくださるのでありがたいです。日本大使館では私の任地マルーの高校からの東日本大震災の犠牲者の方々のために折られた千羽鶴が届いていました。

今日はピジン語のレッスンでも先生が、日本は戦争で占領をしたこともあったが、その後も日本の無償援助によって空港や病院や橋が建てられてソロモン人を助けてくれている。ボランティアもこうして毎年定期的にソロモンに送ってくれていて継続した援助をしてくれていてとてもありがたく思っていると話してくれました。技術協力はもちろんだけど、日本とソロモンの国交のためにも私たちが必要とされているのかなと思いました。
昨日は第二次世界大戦アメリカ軍の慰霊碑にも行きました。
日本軍の慰霊碑には行ったのですが写真を撮っていないのでまた後日に。。

Today, I went to the embassy of Japan, and I visited an ambassador.
In the embassy of Japan, I found one thousand folded paper cranes on a string from Malu’u highschool student,NorthMalaita,Malaita province,Maluu is where I will live.
It said it was created for earthquake&tsunami victims.
And yesterday I went to the American memorial monument of the Second World War .It is built on the hill.
I have a lot of opportunity to think about peace and know the fact which was broken out in Solomon,and I think it is so important for us,so I will write articles about such things.

今日の新聞のニュースです。川で6mのワニが捕まえられたそうです。私が来週からホームスティする予定の地域周辺という事なので気をつけます。それにしてもでかすぎる・・・。
And ,today’s news from Solomon.
So big crocodile was cought, the size of it was about6m.Amazing!!

さらにドミトリーに住み着いている猫ちゃんが子猫を生みました。癒されます。
Moreover, a cat which live near dormitory had kittens, and they are so so cute.


See you tomorrow.