大学院で国際保健について研究しています。

on the 6months ..

5ヶ月が経ち6ヶ月目に入りました。
あっという間の日々着実に成長していけるよう頑張ります。

It has passed for 5 months since I came to Solomon.

the first view from Honiara airport .


and this week's news

All nurses in Honiara were on strike...
All clinics closed till they could get an allowance from government.



仕事に行ったら病院が閉まっていました。
7月に行われたアートフェスティバル期間の給料がまだ支払われていないことへのストライキらしい。
数日間現在ホニアラ中のクリニック、病院が閉まっていました。 
一緒に参加するかと言われたけど丁重にお断りしました。
看護師がストをするなんて日本じゃ信じられない!




and my dishes***

banana french toast @breakfast
腐りかけ寸前バナナ救出プロジェクト!通常のフレンチトーストの上にバターで炒めたバナナを乗っけました。炒めたバナナはさらに甘くなってとろ〜り美味しいです!

today's breakfast.
'椰汁西米露' coconut tapioca soup with mango

It is a favourite sweet in Chinese food .
It is easy to cook ,particularly in tropical country like Solomon .

Croquette 
It is one of Japanese people favourite dishes.Usually we make croquette with mashed potato, minced meat, and onion. In Solomon we can use local potato such as kumara and taro.
コロッケ
大洋州はイモが主食なので色んな種類のイモで作れます。ミンチがなければツナ缶でも美味しい!
パン粉がなくなったので食パンをすり下ろして使いました。


chicken and avocado fry with lime sauce
チキンとアボカドをライムと塩こしょうで炒めました。
あとは春雨サラダ(きゅうり、わかめ入り)
日本からの乾燥わかめ、味付けにはこんぶだしが重宝しています。