大学院で国際保健について研究しています。

At last,I started my work..

On Sunday I came to Maluu from Honiara,first I ride a ship from Honiara to Auki,and I changed to an ambulance in Auki ,and I arrived at Maluu.
In the ship ,the waves are so rough,and I thought the ship was overturned ,but I arrived at Auki safety.
And what was even worse,in the ambulance I experienced so bad car sickness still more.
The ambulance was just a car,not like Japan,and the road was so bad,it was like river and it was a bumpy road..
There was no seat belt,so I rolled with luggage in the car.

ホニアラから船で3時間。最初は波も少なかったので安心していましたが徐々に天候不良にて波が荒れ出しました。船がこのまま転覆するのではないかと思うくらい揺れ、酔い止めのお陰でなんとか船酔いから回避されました。
その後アウキに到着、休憩もあまりせずそのままマルーへ。
救急車が迎えに来てくれているということでしたが普通の四駆でした。

その道が、船よりも酷かった・・・。覚悟はしていたけどここまで酷い道を通ったことがなかった。
道はでこぼこぐちゃぐちゃ、ほとんど川の状態の道が続きました。
たった80kmを4時間かけて進みました。
車の中シートベルトもなし、転がりながら荷物に揉まれながら・・・。


But I'm good because people were so kind and they help me anytime anywhere.
I started my work today.

In Maluu I can the electricity from6pm to 6am,so I have no electric tool,but there is an internet cafe.

I will make a rule of doing putting a solar panel on my roof and washing clothes by my hand.
When I waked up there was a newt,ant there are a lot of cockroaches,spiders and frogs,
but I will alive together!!

Today I did a medical examination for pregnant woman,so I could make relation ship with a lot of people and I enjoyed.
I want to speak Pijin & local language 'tobaita'.
I will try and try!!
See you!

昨日からようやく活動をスタートしました!

マルーは電気は18時から6時までしか使えません。
電化製品は何一つない家です。
毎朝たらいで洗濯と、ソーラーパネルを外に出すのが日課になりそうです。
唯一ネットカフェがあるのが救いです。

朝起きるとヤモリがベッドの上にいました。
ゴキブリやクモもたくさん家にいます。カエルも家に入ってこようとしています。
最近共生するという言葉を覚えました。

今日は妊婦検診のお手伝いでした。
ピジン語と現地語のトーバイタを話せるようになりたいです。
病院のスタッフは皆親切な方々なので安心です。

それでは!